صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

بیسکاتی پسته کلاسیک

دسته بندی: دسته بندی نشده

تاریخ انتشار: 29 مرداد 1400

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

 

 

در این مطلب یاد خواهید گرفت که چگونه بیسکاتی، کوکی ایتالیایی را که در بسیاری از کافی‌شاپ‌های آمریکا تبدیل به یک سفارش محبوب شده است، درست کنید.

بیسکاتی چیست؟

کلمه‌ی ایتالیایی biscotti (مفرد: biscotto) از لاتین biscoctus قرون وسطی، یک کلوچه یا نان دو بار پخته  شده است. در ایتالیا، واژه بیسکاتی به طور گسترده به انواع مختلفی از کلوچه‌ها اشاره دارد، که بیش‌تر آن‌ها دو بار پخته نمی شوند. در خارج از ایتالیا، محبوب ترین سبک بیسکاتی، بیسکاتی سخت و دو بار پخته شده‌ی دی پراتو (معروف به کانتوچی) است.

بیسکاتی دی پراتو اولین بار در قرن هجدهم میلادی پخته شد. این بیسکاتی از آرد، شکر، تخم مرغ، مغز کاج و بادام خرد شده تهیه می‌شد. خمیر به صورت یک دال در می‌آید، پخته می شود، قطعه قطعه شده و برای بار دوم پخته می‌شود. در دهه 1980، این نوع بیسکاتی در ایالات متحده محبوبیت زیادی پیدا کرد، طوری که این کوکی‌ها حتی بیش‌تر از ایتالیا رایج شده است. مواد افزودنی و جایگزین آن شامل فندق، پیکن، چیپس شکلات، میوه‌های خشک مانند قره قاط، پوست پرتقال یا لیمو، عصاره بادام، عصاره انیسون و قطره قطره شکلات ذوب شده ست.

 

دسته: شیرینی

مواد مورد نیاز :

برای تهیه ۲۴ کوکی

·       ۱/۲پیمانه کره، در دمای اتاق

·       1 پیمانه شکر

·       2 تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق

·       1 قاشق غذاخوری عصاره خالص وانیل

·       2 فنجان آرد همه منظوره

·       ۱/۵ قاشق چای خوری بیکینگ پودر

·       1 قاشق چای خوری نمک

·       ۱/۴ فنجان مغز پسته خرد شده

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه

زمان پخت: ۵۰ دقیقه

 

 

دستور تهیه

1.    فر را با دمای 170 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و روی یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. با مخلوط کن یا یک کاسه بزرگ همزن، کره خامه و شکر را با سرعت متوسط ​​مخلوط کنید.

2.    تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار افزودن کناره‌های ظرف را خراش دهید. عصاره وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید.

3.    در یک کاسه متوسط  جوش شیرین، نمک و پسته را با هم مخلوط کنید. مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کرده و با هم، هم بزنید تا مخلوط شوند.

4.    خمیر کلوچه را به سه قطعه به اندازه‌ی یکسان تقسیم کنید. هر قطعه را به شکل استوانه، با قطر تقریباً ۵/۲ سانتی‌متر درآورید. استوانه‌ها را روی صفحه‌ی پخت آماده قرار دهید و آن‌ها را حدود ۴۰ دقیقه بپزید تا جایی که بیرون استوانه قهوه‌ای طلایی روشن شود.

5.    کوکی‌ها را با دقت به تخته برش منتقل کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه کمی خنک شوند. دمای فر را تا 150 درجه سانتی‌گراد کاهش دهید. با استفاده از چاقوی دندانه‌دار، استوانه‌های مورب را با برش‌های ۵/۲   سانتی‌متری برش دهید. کوکی‌ها را روی ورق پخت آماده قرار دهید به طوری که طرف بریده شده روی ورق باشد.

6.     حدود پنج دقیقه آن را بپزید تا رویه‌های آن‌ها  به رنگ قهوه‌ای طلایی روشن درآید، و پنج دقیقه‌ دیگر بپزید تا رویه بریده شده‌اش رنگ یکسانی بگیرد. بیسکاتی را از فر خارج کنید، و بگذارید تا کاملا روی یک توری سیم خنک شود.

نوش جان!

 

منبع: مسترکلاس