صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

شیوه‌ی مصرف پسته در دوران کرونا

دسته بندی: کتابچه‌ی پسته

تاریخ انتشار: 21 آبان 1399

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

پسته به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مناسب، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش به سزایی دارد به همین سبب توصیه می‌شود هنگام شیوع کرونا از پسته استفاده کنید. تا آن‌جا که می‌توانید سعی کنید از پسته‌ی باکیفیت، مرغوب، سالم و بهداشتی استفاده کنید و پسته را از مکان‌های مطمئن خریداری نمایید. جهت حفظ بهداشت می‌توانید بسته بندی پسته را ضدعفونی کنید و پس از آن دستانتان را بشویید و اگر پسته‌ی تازه خریداری کرده‌اید نیز آن را ضد عفونی نمایید. حال ببینیم چگونه می‌توان کاملا اطمینان حاصل کرد که ویروس کرونا در صورت وجود بر روی پسته‌ها از بین رفته است

شستن بسته‌بندی پسته‌ها

بسته‌بندی‌ قابل شست‌وشو پسته‌ی تازه پستاکو

برای خرید انواع پسته به صفحه‌ی فروشگاه بروید.

تفت دادن پسته

ویروس کووید ۱۹ در برابر سرما بسیار مقاوم است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با گذاشتن آجیل داخل یخچال یا فریزر ویروس از بین می‌رود اشتباه می‌کنید. یکی از روش‌های ساده برای از بین بردن ویروس کرونا حرارت دادن آجیل‌ها و داغ کردن آن‌ها از راه تفت دادن است. بنابراین پسته‌ها را در ماهیتابه حرارت دهید تا اطمینان پیدا کنید آجیل شما در مقابل ویروس کرونا ایمن شده است.

قرار دادن پسته‌ها در  فر یا ماکروفر و داغ کردن آن‌ها

اگر در خانه فر دارید و کار کردن با فر برای شما ساده‌تر است کافی است چند دقیقه آجیل‌ها را در حرارت متوسط قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد ویروس کرونا در دمایی نزدیک به 70 درجه‌ی سانتی گراد و بالاتر در عرض  چند دقیقه (حدودا ۳ دقیقه) از بین می‌رود. دقت کنید که آجیل را بیش از حد حرارت ندهید زیرا ممکن است بسوزد.

استفاده از آجیل پس از ۳ تا ۵  روز

ویروس کرونا بیش از این زمان بر روی سطوح و مواد خوراکی باقی نمی‌ماند. بنابراین شما می‌توانید پس از گذشت این مدت زمان از آن استفاده کنید. البته تفت دادن و یا استفاده از فر و یا ماکروفر قطعا اولویت دارد.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا با صنعت پسته چه کرد؟