صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

مربای پوست پسته زعفرانی

دسته بندی: کارگاه مزه

تاریخ انتشار: 18 مهر 1399

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

از پوست تازه‌ی پسته می‌توان مربای پوست پسته زعفرانی درست کرد. با رسیدن فصل پسته‌ی تازه شما هم می‌توانید دست به کار شوید و این مربا را تهیه کنید.

مواد مورد نیاز:

  • پوست پسته: ۵۰۰ گرم
  • شکر: ۵۰۰ گرم
  • خلال پسته: نصف فنجان
  • زعفران دم کرده: به مقدار دلخواه
  • آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری

دستور تهیه

۱. برای درست کردن مربای پوست پسته خام و تازه باید از پوست پسته‌های سالم و بدون لک استفاده کنید. پس بهتر است وقتی پسته تازه و خام می‌خرید تا پیش از این‌که پوست پسته‌ها سیاه و لک‌دار شود آن‌ها را جدا کنید. پسته‌ها را خوب بشورید و پوست پسته‌ها را جدا کنید و هر کدام را به دو قسمت تقسیم کنید.

۲. حالا باید تلخی پوست پسته‌ها را بگیرید. برای این کار ۳ بار پوست پسته‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و هر بار با آب سرد آبکش کنید. به این ترتیب تلخی پوست پسته به طور کامل گرفته شده و رنگ آن‌ها شفاف می‌شود. در مرحله آخر آبکش کردن پوست پسته‌ها را به مدت ۱ ساعت در آب سرد بگذارید.

۳. در این فاصله شهد مربا را درست کنید. شکر را با یک و نیم لیوان آب حل کنید و روی شعله ملایم گاز هم بزنید. وقتی آب به جوش آمد زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند و سپس شعله گاز را خاموش کنید. حالا پوست پسته‌ها را از آب سرد آبکش کنید و وقتی آب آن‌ها گرفته شد داخل شهد بریزید. مربای پوست پسته را به مدت ۲ الی ساعت روی شعله ملایم گاز بپزید تا حسابی جا بیفتد و شهد مربا غلیظ شود. در ۵ دقیقه به پایان پخت، خلال پسته و آبلیمو را اضافه کنید و بعد از این‌که مربا ۴ یا ۵ جوش زد شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید مربا کاملا سرد شود و سپس در شیشه‌های خشک، تمیز و بدون بو بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.

نوش جان!

برای خرید پسته‌ی تازه بسته‌بندی بهداشتی پستاکو به فروشگاه بروید.

برای بیشتر خواندن در مورد پسته‌ی تازه پستاکو به این مطلب مراجعه کنید.

بسته‌بندی‌های پسته‌ی تازه پستاکو
پسته‌های تازه پستاکو