صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

چگونه پسته را برشته و نمکی کنیم؟

پسته نمکی و برشته

دسته بندی: کارگاه مزه

تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1400

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

چگونه پسته را برشته و نمکی کنیم؟

درست است که یک مشت پسته‌ی خام میان وعده‌ای خوشمزه است، اما نمکی کردن و خشک کردن یا برشته کردن آن‌ها باعث می‌شود طعم قوی آن‌ها بیرون بیاید. پسته‌ی خام حاوی رطوبت است که باعث پوسیدگی و خراب شدن سریع آن می شود. جدا کردن پسته‌ی خام و قرار دادن آن‌ها در آب نمک، رطوبت بیش‌تری ایجاد می کند، اما برشته کردن آن‌ها رطوبت اضافی را تبخیر می‌کند و فقط مغزهای پسته‌ی خشک و نمکی را باقی می‌گذارد. این فرآیند منجر به تولید پسته‌ی خوشمزه‌تر می شود که طولانی‌تر از پسته‌ی خام می‌ماند.

پسته نمکی و برشته
  • یک قابلمه‌ی کوچک را با 1 فنجان آب پر کنید. 1 قاشق چای‌خوری نمک (یا به دلخواه و بیش‌تر) به آن اضافه و آب را کاملاً بجوشانید.
  • 2 پیمانه پسته‌ی بدون پوست را در محلول آب نمک غوطه ور کنید. آب را دوباره به جوش بیاورید. آجیل ها را بجوشانید تا آب بخار شود. گاهی اوقات هم بزنید تا آجیل به ته ظرف نچسبند. در صورت تمایل به عطر و طعم سبک‌تر، آجیل‌ها را به مدت 1 یا 2 دقیقه در محلول قرار دهید و سپس آن‌ها را در آبکش تخلیه کنید.
  • فر را برای پسته‌های کاملاً جوشانده شده به 150 درجه سانتی گراد، و یا برای پسته‌های آبکش شده با دمای 90 درجه سانتی گراد گرم کنید. مغز پسته‌ها را به صورت یک لایه و روی سینی فر پهن کنید.
  • پسته‌ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در دمای 150 درجه سانتی‌گراد یا به مدت 15 تا 20 دقیقه در دمای 90 درجه سانتی‌گراد بپزید تا کاملاً خشک شوند. به برشته کردن ادامه دهید و هر 5 دقیقه مغز پسته‌ها را بررسی کنید تا زمانی که طلایی رنگ شوند.
  • سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید آجیل ها کاملاً سرد شوند. سپس آن‌ها را در یک ظرف در بسته در کابینت یا یخچال نگهداری کنید.