صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

پو دو کرم پسته (دسر فرانسوی)

دسته بندی: کارگاه مزه

تاریخ انتشار: 20 شهریور 1401

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

 

پو دو کرم (Pot de crème) به معنی ظرف پر از خامه یا کاستارد است و دسری فرانسوی است که از قرن هفدهم رواج داشته است. پیشنهاد می‌کنیم این دسر جدید را امتحان کنید، بی‌نظیر است!

 

مواد مورد نیاز

 

۱ پیمانه مغز پسته‌ی خام

۶ عدد زرده‌ی تخم مرغ

۱/۲ پیمانه شکر

۱/۸ قاشق چای‌خوری نمک

۱/۲ قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل

۱ قاشق چای‌خوری عصاره‌ی بادام

۱/۴ ۲ پیمانه خامه‌ی غلیظ

۳/۴  پیمانه شیر کامل

 

دستور تهیه

 

۱. در یک ماهی‌تابه‌ی متوسط مغزهای پسته را برای چهار دقیقه بجوشانید. آن‌ها را صاف کنید و بر روی دستمال کاغذی یا پارچه بگذارید. هنگامی که پسته‌ها به قدر کافی خنک شدند، آن‌ها را به آرامی با حوله مالش دهید تا پوستش شل شود. پوسته‌ی پسته‌ها را بکنید و آن‌ها را کنار بگذارید.

۲. حدود ۶ پسته را برای تزیین دسر نگه دارید. بقیه‌‌ی پسته‌ها را در یک مخلوط‌کن یا غذاساز قرار دهید و یک پیمانه خامه‌ی غلیظ اضافه کنید و کنار بگذارید.

۳. زرده‌های تخم مرغ را در کاسه ریخته و آن‌ها را هم بزنید تا زمانی که صاف و نرم شود به رنگ زرد کم رنگ درآید.

۴. پسته‌ی مخلوط شده با خامه را در یک ماهی‌تابه‌ی متوسط بریزید و خامه‌ی غلیظ باقی مانده را اضافه کنید. نمک، عصاره‌ی وانیل و عصاره‌ی بادام را هم بیافزایید. حرارت را بر روی درجه‌ی متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مایع گرم شود. به آرامی ۱/۴ مایع داغ را در کاسه‌ای که زرده‌های تخم مرغ در آن قرار دارد بریزید و به سرعت هم بزنید. سپس ترکیب زرده‌ی تخم مرغ را در حالی که همچنان آن را به هم می‌زنید به آرامی در ماهی‌تابه بریزید.

 

ترکیب را از یک صافی فلزی رد کنید و بعد آن را  را درون ۶ ظرف کاستارد بریزید. ظرف‌ها را در یک ظرف بزرگ شیرینی‌پزی بچینید. ظرف مخصوص شیرینی‌پزی را با آب جوش پر کنید به طوری که تا نیمه‌ی ظرف‌های کاستارد برسد.

آن را در فر با دمای ۳۰۰ درجه  فارنهایت قرار دهید و و برای ۲۵ تا ۴۰ دقیقه بپزید. بگذارید کاملاً سرد شود بعد تا زمانی که کاملاً آماده شود حداقل برای دو ساعت در یخچال نگهداری کنید. پیش از سرو، پسته‌هایی که نگه داشته بودید را خرد کنید و روی پو دو کرم بپاشید.

نوش جان!

منبع: Marinrosewatts