صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

چطور پسته‌‌ی دهان بسته را خندان کنیم؟

دسته بندی: کتابچه‌ی پسته

تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1400

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

 

حتماً شما هم با پسته‌های دهان بسته‌ مواجه شده‌اید و تلاش کرده‌اید آن‌ها را به روش‌های گوناگون بشکنید و از مغز آن‌ها استفاده کنید. اگر به دنبال دانستن روش‌های مختلف برای خنداندن پسته هستید این مطلب برای شماست.

هنگام برداشت محصول پسته با پسته‌های سربسته‌‌ای مواجه می‌شویم که شرایطی مناسب برای خندان شدن آن‌ها فراهم نشده است، از جمله‌ی این شرایط می‌توان به وضعیت آب‌وهوا، خاک فقیر، زمان برداشت و آبیاری نامناسب و آفات پسته  اشاره کرد.

آیا می‌دانستید از مغز پسته‌های دهان بسته می‌توان برای شیرینی‌ها، سوهان، بستنی، روغن پسته، کره‌ی پسته، پودر پسته  نیز استفاده کرد؟

همچنین بازارهایی وجود دارند که پسته‌های دهان بسته را خریداری کرده و پس از آبخندان کردن، آن‌ها را روانه‌ی  بازار مصرف و حتی برای صادرات نیز عرضه می‌کنند.

 

نحوه‌ی باز کردن انواع پسته

همان طور که گفتیم گاهی شکستن پسته می‌تواند سخت باشد. خود را تصور کنید در حالی که با خوشحالی مشغول لذت بردن از یک کاسه‌ی بزرگ پر از پسته‌ی نیمه باز هستید و به راحتی آن‌ها را می‌شکنید. همان طور که پوست پسته‌ها را می‌شکنید و مغز آن‌ها را می‌خورید، ناگهان با یک پسته که دارای شکاف بسیار باریک، و یا بدتر از آن، بدون شکاف است روبرو می‌شوید. در این جا بهترین تکنیک‌ها برای باز کردن این نوع پسته‌ها را آورده‌ایم!

 

گزینه اول: هنگامی که یک شکاف کوچک روی پسته وجود دارد

برای باز کردن پسته‌هایی که شکاف ریزی دارند و برای انگشتان یا دندان‌های شما زیادی کوچک هستند، از پوست یک پسته‌ی دیگر استفاده کنید. انتهای نازک پوسته را به داخل ترک ببرید و به آن پیچ و تاب دهید. این کار باید پوسته پسته را باز کند. از دیگر اهرم‌های قابل استفاده برای باز کردن پسته می‌توان به سکه (های تمیز!)، پیچ گوشتی کوچک، تیغه چاقوی جیبی یا نوک قیچی و… اشاره کرد. همچنین ابزارهای مخصوص برای باز کردن پسته وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

گزینه‌ی دوم: هنگامی که روی پوسته پسته هیچ شکافی وجود ندارد

این پسته‌ها را جمع کنید و روی یک تخته قرار دهید. آن‌ها را با یک دستمال آشپزخانه پوشانده و سپس با یک وسیله‌ی سنگین مانند گوشت‌کوب، وردنه یا ماهی‌تابه‌های کوچک روی آن‌ها ضربه بزنید. از آن‌جایی که قصد له کردن مغز پسته‌ها را ندارید، آن‌ها را تنها به اندازه‌‌ای محکم بکوبید تا پوسته‌ها باز شوند.

استفاده از این روش‌های باز کردن پسته تضمینی است و مطمئن باشید که دیگر پسته‌ی نخورده‌ای باقی نمی‌ماند!