صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

فواید پسته برای کودکان

دسته بندی: کتابچه‌ی پسته

تاریخ انتشار: 17 مهر 1399

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

 پسته سرشار از مواد مغذی مانند انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است که به کودکان در رشد و یادگیری کمک می‌کند. همچنین پسته برای کودکان یک میان وعده‌ی  سرگرم‌کننده و سیرکننده نیز هست. چند مورد از فواید پسته برای کودکان در زیر آمده است:

منبعی غنی از پروتئین

پسته‌ منبعی سرشار از پروتئین است. ۱۰۰ گرم پسته حاوی ۲۰ گرم پروتئین است که مقدار زیادی محسوب می‌شود. این عدد با توجه به سازمان کشاورزی آمریکا در مقایسه با تخم مرغ و مرغ که به ترتیب دارای ۱۲ گرم و ۱۷ گرم پروتئین است، میزان بالاتری است.

پسته خشک

منبعی مناسب برای تامین انرژی

پسته منبع مناسبی برای به دست آوردن انرژی است چرا که در هر ۱۰۰ گرم ۵۶۰ کیلو کالری انرژی دارد. این یعنی دادن پسته به کودکان به عنوان صبحانه می‌تواند نسبت به مصرف صبحانه‌‌های مرسوم آن‌ها را سالم‌تر و پرانرژی‌تر نگه دارد.

کم بودن قند 

با وجود این که پسته پروتئین و انرژی بالایی دارد اما جالب است که قند کمی دارد. ۱۰۰ گرم از آن تنها دارای ۷ گرم شکر است و در کل ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد. این امر پسته را به یک خوراکی ایده‌آل برای همه و حتی کودکان تبدیل می‌کند. این به آن معناست که می‌توانید مصرف شکر فرزندتان را کنترل کنید.

حاوی الکترولیت‌های مهم

به غیر از موارد ذکر شده، پسته منبعی غنی از پتاسیم است. پتاسیم الکترولیتی است که از سدیم بهتر است. اما بسیاری از ما کمبود پتاسیم داریم و میزان سدیم بدنمان بالاست که همین باعث افزایش فشار خون می‌شود. از طرف دیگر پسته حاوی پتاسیم بسیار بالایی است. در هر ۱۰۰ گرم از آن ۱۰۲۵ میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد و سدیم آن تنها ۱ میلی‌گرم است و این برای هر غذایی جالب توجه است.

منبعی سرشار از ویتامین است

پسته‌ها منبعی غنی از ویتامین‌های اساسی هستند همچون ویتامین ث، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، ویتامین ب۶، فولات، ویتامین آ و ویتامین ای. هر یک از این ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامتی فرزندان ایفا می‌کند. برای مثال ویتامین ث برای تقویت سیستم ایمنی مورد نیاز است، ریبوفلاوین نقش مهمی در تامین انرژی بدن دارد، تیامین به تجزیه‌ی چربی و پروتئین کمک می‌کند، ویتامین ب۶ به عملکرد‌های مختلف بدن مانند دستگاه گوارش، سیستم ایمنی، سیستم عضلانی و عصبی و … کمک می‌کند.

مقدار زیادی فیبر غذایی دارد

مقدار زیادی فیبر غذایی دارد و در هر ۱۰۰ گرم از این مغز ۱۰گرم فیبر موجود است. این مقدار فیبر غذایی برای داشتن حرکات روده‌ای در فرزندتان کافی است. این روزها این مساله اهمیت دارد زیرا نگرانی در مورد یبوست افزایش یافته است که حتی در کودکان نیز مشاهده می‌شود.

فروشگاه پستاکو
پسته بسته‌بندی خام و بوداده پستاکو
پسته تازه بسته‌بندی بهداشتی پستاکو

می‌تواند کودکانتان را باهوش‌تر کند

همان‌گونه که پیش از این گفته شد، پسته‌ دارای مقدار زیادی ویتامین ب۶  است که می‌تواند به آرام کردن سیستم عصبی کمک کند و انتقال تحریک عصبی را بهبود می‌بخشد. این یعنی پسته به نوبه‌ی خود عملکرد مغزی کودکتان را بهتر می‌کند.

پیشتر در مورد فواید پسته نوشته بودیم. برای مطالعه آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.