صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

مرغ سوخاری پسته‌ای

دسته بندی: کارگاه مزه

تاریخ انتشار: 7 اسفند 1399

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

مرخ سوخاری پسته‌ای یک نوع خاص از مرغ سوخاری است. برای تهیه‌ی این غذا، مرغ را در لایه‌ای از پسته‌ی خرد شده و آرد سوخاری خوابانده و می‌پزیم. لایه‌ی بیرونی مرغ، ترد و برشته شده و داخل آن آبدار باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید:


مرغ سوخاری پسته‌ای

مرغ سوخاری پسته‌ای

دسته: غذا

مواد مورد نیاز:

برای ۴ نفر

  • ۴/۳پیمانه پسته بدون پوست
  • ۴/۳پیمانه آرد سوخاری
  • ۴ فیله یا سینه مرغ (پوست کنده)
  • 3 قاشق غذاخوری عسل و خردل
  • اسپری پخت و پز

 

زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

زمان پخت: ۳۰ دقیقه

 

مرغ سوخاری پسته‌ای در سینی فر

دستور تهیه:

  1. فر را با ۲۰۰ درجه‌ی سانتی گراد از پیش روشن کنید.
  2. پسته‌ها را در یک غذاساز یا مخلوط کن ریخته و تا زمانی که به خرده های ریز تبدیل شوند آسیاب کنید. سپس خرده‌های پسته را داخل یک بشقاب کم عمق ریخته و آرد سوخاری را اضافه کنید و ظرف را تکان دهید تا ترکیب شوند.
  3. با استفاده از دستمال کاغذی، هرگونه رطوبت اضافی را از سینه‌های مرغ گرفته و عسل و خردل را با قلم به دو طرف سینه‌ها بمالید (در صورت نداشتن قلم، می‌توان با دست نیز این کار را انجام داد). سپس یک به یک، تکه‌های مرغ را داخل ظرف پسته و آرد سوخاری قرار دهید و در آن بفشارید تا زمانی که به خوبی اطراف مرغ را بپوشانند.
  4. سینی فر را با اسپری پخت و پز چرب کنید یا روی آن کاغذ روغنی بگذارید. سپس تکه‌های مرغ را روی سینی قرار داده و تا زمانی که کامل پخته شود، آن را در فر بگذارید. (این پروسه، بسته به ضخامت تکه های مرغ، بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه طول می‌کشد)

نکات مهم: بهتر است ضخامت تکه‌های مرغ ۲.۵ تا ۴ سانت باشد. از سینه‌های مرغی استفاده کنید که زیادی ضخیم نباشند. در غیر این صورت، زمان پخت بیش‌تر می شود و ممکن است تکه‌های پسته بسوزند.

نوش جان!

منبع:‌ سایت thewholesomedish.com