صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

پسته‌ی بوداده‌ی چیلی

دسته بندی: کارگاه مزه

تاریخ انتشار: 2 آذر 1399

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

این رسپی به عنوان میان وعده بسیار مناسب است و می‌توانید آن را در ظرفی که هوا در آن نفوذ نکند برای چند ماه در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید به همین دلیل است که اندازه‌ی آن چهار برابر حالت معمول است. 

طعم شور و تند این رسپی برای هر نوع آجیلی کاربرد دارد اما با پسته بسیار خوش طعم تر است چون پسته مزه‌ای شیرین دارد که با طعم ترش آن نیز هماهنگ است.

اگر می خواهید پسته‌تان مزه‌ی شیرینی داشته باشد، می‌توانید دو قاشق چای خوری عسل هم به این دستور العمل اضافه کنید. 

نکته‌ای که هنگام تهیه‌ی این دستور باید مد نظر داشته باشید این است که شاید پس از بو دادن پسته‌ها و در آوردن آن‌ها از داخل فر تردی پسته‌ها در حدی که انتظار داشتید نباشد. اشکالی ندارد! فقط باید چند دقیقه‌ای صبر کنید تا پسته‌ها خنک شوند. به علاوه می‌توانید این دستور را هرطور که دوست دارید تغییر دهید اما فراموش نکنید که زمان بو دادن پسته‌ها باید یکسان باشد. مثلا می‌توانید از رزماری یا حتی فلفل سیاه استفاده کنید یا میزان پودر چیلی مورد استفاده تان را به دلخواه خود عوض کنید. پسته‌های بوداده را بچشید و هر چه را دوست داشتید به این دستور اضافه کنید.

مواد مورد نیاز

  • ۲ پیمانه پسته‌ (مغز شده یا با پوسته)
  • نصف لیموی ترش تازه
  •  ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر چیلی قرمز
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر سیر
  • ۱ قاشق چای خوری نمک

 

طرز تهیه:

۱. فر را با دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتی گراد گرم کنید.

۲. آب لیمو، روغن زیتون، پودر چیلی، نمک و پودر سیر را با هم مخلوط کنید. سپس پسته را اضافه کنید و با آن‌ها ترکیب کنید تا کاملاً به مواد آغشته شود.

۳. پسته‌ها را در یک سینی شیرینی پزی قرار دهید.

۴. آن‌ها را برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در طبقه‌ی وسط فر بگذارید و سپس از فر خارج کنید یا تا وقتی که ترکیب ادویه‌های روی پسته خشک نشده، آن‌ها را در فر بو دهید.

عطر پسته‌های در حال بو داده شدن در فضای آشپزخانه بی‌نظیر خواهد بود.

۵. پس از ۳۰ دقیقه، آن ها را از داخل فر در آورید. پسته‌ها هنگام خنک شدن تردتر خواهند شد.

نوش جان!