صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

۱۵ روش برای استفاده از کره پسته

دسته بندی: کارگاه مزه

تاریخ انتشار: 9 خرداد 1403

زمان مطالعه: 8 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

  پسته سرشار از مواد مغذی مانند تیامین و ویتامین B6 است، همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی بوده و در هر وعده، مقدار قابل توجهی از چربی‌های سالم را تأمین می‌کند. پسته‌ها را می‌توان به صورت خام به عنوان میان وعده مصرف کرد، روی سالاد و غلات پاشید و به مخلوط گرانولا اضافه کرد. مانند سایر مغزها، پسته را نیز می‌توان آسیاب کرد و کره‌ی پسته را در خانه هم می‌توان تهیه کنید. کره‌ی پسته با سایر کره‌‌ی مغزها متفاوت است چرا که کره پسته فقط کمی شیرین است.

در عصری که کره‌ی مغزها و دانه‌های انواع مختلف وجود دارد، کره‌ی پسته نباید نادیده گرفته شود و پتانسیل کره‌ی پسته در هنر آشپزی را نباید دست کم گرفت. قوام آن به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی آن را با سایر کره‌های مغز جایگزین کنید. همانطور که برای کره بادام زمینی کاربردهای غیر‌متعارف زیادی وجود دارد، کره‌ی پسته نیز می‌تواند به عنوان افزودنی خوشمزه و غیرمعمول به سس‌ها، ساندویچ‌ها، اسموتی‌ها و بسیاری دیگر از اقلام غذایی اضافه شود. در اینجا روش‌های متنوع و خلاقانه استفاده از کره‌ی پسته را شرح داده‌ایم:

مخلوط کردن آن با سس سالاد خامه‌ای

 کره‌ی مغزها و دانه‌ها باعث می‌شود سس‌ها و سالادها بدون استفاده از لبنیاتی مانند خامه، ماست یا شیر، به بافت کرمی دست یابند. این کره‌ها سس‌ها را غنی از چربی و کمی شیرین می‌کنند. برای رسیدن به یک کیفیت خامه‌ای خاص در سس‌ها، کره پسته را می‌توان به جای انواع کره‌ی مغزها به کار برد.کره پسته جایگزین ساده‌ای است. می‌توانید آن را روی سالاد امتحان کنید یا مستقیماً از کاسه با مقداری چیپس پیتا بخورید.

اضافه کردن آن به پستو

پستو، یک سس ایتالیایی است که از مواد اولیه‌ی تازه تهیه می‌شود. به طور سنتی از ریحان، پنیر پارمزان، روغن زیتون فوق بکر، سیر، نمک و… تشکیل شده است. در سال‌های گذشته، انواع زیادی از پستو به وجود آمده است، سرآشپزها و آشپزها با امتحان کردن گیاهان، پنیرها، و مغزهای مختلف، تغییرات فوق العاده‌ای در آن ایجاد کرده‌اند. اضافه کردن کره پسته طعم منحصر به فردی به پستوی سنتی می‌دهد.

تهیه پستوی کلاسیک با ریحان در خانه بسیار آسان است، خواه با روش سنتی آن را تهیه کنید یا همه چیز را داخل مخلوط‌کن بریزید. به راحتی می‌توانید مقداری کره پسته را به آن اضافه کنید. در مورد پستو، توصیه می‌کنیم از کره پسته بدون شیرین‌کننده استفاده کنید، زیرا شیرینی هدف نهایی این سس نیست. از این پستو برای مزه‌دار کردن مرغ، مخلوط کردن آن با ماکارونی، یا ریختن یک قاشق روی استیک استفاده کنید. اگر به دنبال چیزی واقعاً خاص هستید، استفاده از کره پسته در پستوی روسو (پستوی قرمز) را در نظر بگیرید. در آن از گوجه فرنگی خشک شده به جای ریحان یا سایر سبزیجات معطر استفاده می‌شود.

درست کردن فراستینگ با کره پسته

صدها نوع فراستینگ برای انتخاب وجود دارد، از کره خامه‌ای شیرین گرفته تا پنیر خامه‌ای، که می‌توانید آن را روی انواع کیک، کاپ کیک و کوکی بمالید. اگر از فراستینگ‌های بیش از حد شیرین خسته شده‌اید، شاید وقت آن رسیده که برای پختن کیک دست به کار شوید و با فراستینگ کره پسته، کمی تغییر ایجاد کنید. از فکر کردن به تهیه فراستینگ خودتان نترسید!

کره پسته به فراستینگ رنگ سبز زیبایی می‌دهد. فراستینگ کره پسته با دسرهایی مانند کوکی‌های شکری، کاپ کیک‌های شکلاتی و کیک اسفنجی کلاسیک به خوبی ترکیب می‌شود.

جایگزین کردن آن با کره مغز در محصولات پخته شده

کاربرد کره پسته در دسرها به فراستینگ ختم نمی‌شود. می‌توانید کره پسته را با سایر کره‌های مغز در محصولات پخته شده جایگزین کنید. از آن جایی که قوام آن شبیه به کره بادام زمینی و سایر کره‌های مغز است، کره پسته را می‌توان در اکثر دستور‌العمل‌ها به جای کره‌های دیگر مغز جایگزین کرد و آن مزه‌‌ی کمی شیرین را به دست خواهید آورد، اما با رنگ سبز و طعم غنی پسته.

اگر احساس می‌کنید شیرینی اضافی در محصولات پخته شده‌تان نیاز ندارید، از کره پسته بدون شکر استفاده کنید. بسیاری از محصولات پخته شده، مانند نان می‌توانند از کره پسته بهره‌مند شوند.

استفاده از آن به عنوان مواد پرکننده دسر

استفاده از کره پسته را به عنوان مواد پرکننده در صبحانه، دسر و سایر غذاهای شیرین پیشنهاد می‌کنیم. بسته به دستور غذا، از کره پسته می‌توان به عنوان مواد پرکننده در انبوهی از میان‌وعده‌ها و دسرها استفاده کرد. هم از کره پسته شیرین و هم بدون شکر می‌توان استفاده کرد – کره پسته بدون شکر برای متعادل کردن شیرینی یک شیرینی عالی است، و نوع شیرین آن می‌تواند مکمل دسرهایی باشد که به مزه‌ی شیرین نیاز دارند.

از کره پسته به عنوان مواد پرکننده در انواع دسرها استفاده کنید، از ماکارون‌های پسته‌ای گرفته تا انواع کاپ‌کیک‌ها. کره‌ی پسته با ژله، مربا، گاناش شکلاتی و… بی نظیر است.

اضافه کردن آن به عنوان تاپینگ یا مخلوط کردن آن با خوراکی‌ها

 آیا تا به حال کره پسته را روی یک اسکوپ بستنی وانیلی امتحان کرده‌اید؟ یا یک کاسه‌ی گرم بلغور جو دوسر را با کمی کره پسته مخلوط کرده‌اید ؟ ترکیب کره پسته و ژله را تجربه کرده‌اید؟

کره پسته فقط کمی شیرین است، اما طعم فوق‌العاده‌ای به غذا می‌دهد. از آن می‌توان به عنوان رویه یا مخلوط برای غذاهای شیرین و شور استفاده کرد .اگر به دنبال چیزی شیرین هستید، آن را با ماست خود مخلوط کنید، یااز آن به همراه برش‌های موز برای یک میان وعده سالم استفاده کنید.

اضافه کردن آن به اسموتی

پسته و کره پسته سرشار از مواد مغذی هستند که افزودنی‌هایی عالی برای اسموتی به شمار می‌آیند. کره پسته حاوی فیبر، پروتئین و آهن است. کره پسته، زمانی که با سایر مواد مانند موزهای سرشار از پتاسیم و فیبر، توت‌های سرشار از آنتی اکسیدان و سبزیجات پر از ویتامین مانند کلم پیچ و اسفناج مخلوط شود، نه تنها طعم را بهبود می‌بخشد، بلکه ارزش غذایی اسموتی را نیز افزایش می‌دهد.

می‌توانید یک قاشق کره پسته را به یک اسموتی کره بادام زمینی و ژله اضافه کنید، یا آن را به همراه تکه‌های  موز، شیر بادام، ماست یونانی، خرما و چاشنی‌ها برای یک اسموتی داخل مخلوط کن بریزید. قوام کره پسته به غلیظ شدن سایر مواد موجود در اسموتی کمک می‌کند، اما اگر اسموتی‌های خود را رقیق دوست دارید، همیشه می‌توانید کمی آب یا شیر به آن اضافه کنید.

درست کردن سس بادام زمینی با کره پسته

آیا تا به حال رولت‌های مرغ، توفو یا اسپرینگ رول سبزیجات خورده‌اید؟ این پیش غذاهای سبک و لطیف معمولاً شامل سبزیجات تازه مانند خیار، هویج و کلم هستند که در بسته‌بندی‌هایی با سبزی‌های تازه و با طراوت مانند نعناع تند، ریحان معطر و گشنیز پیچیده شده‌اند. اغلب اسپرینگ‌رول‌ها با سس بادام زمینی سرو می‌شوند.

بیش‌تر دستورالعمل‌ها برای سس بادام زمینی دارای مواد مشابهی از جمله کره بادام زمینی، سس سویا، سرکه، روغن، آب لیمو و ادویه یا چاشنی هستند.

با این حال، بسیاری از این عناصر را می‌توانید بسته به ترجیحات غذایی خود و آن چه در دسترس دارید، جایگزین کنید. می‌توان انواع کره مغز و دانه را به جای کره بادام زمینی، از جمله کره پسته، جایگزین کرد. طعم آجیلی کره پسته شگفت انگیز است.

درست کردن سوپ یا خورشت مقوی

کشورهای مختلف و مناطق مختلف برداشت‌های خاص خود را از غذاهای مبتنی بر بادام زمینی دارند، مانند مافه (mafé) سنگال که می‌تواند شامل گوشت گاو یا مرغ باشد یا کاملاً گیاهی باشد؛ و خورشت بادام زمینی غرب آفریقا که زنجبیل، فلفل هالاپینو و گوجه فرنگی را در خود جای داده است.

تا به حال، ایده خورشت بادام زمینی آبدار و سرشار از مواد مغذی در سراسر جهان گسترش یافته است، و شما انواع مختلفی را از کاری فیلیپینی تا سوپ بادام زمینی جنوب آمریکا پیدا خواهید کرد. در حالی که دستور‌العمل‌ها بین مکان‌های مختلف متفاوت است، پایه اکثر سوپ‌های بادام زمینی، کره بادام زمینی است. اینجا جایی است که کره پسته وارد می‌شود: بسیاری از دستور العمل‌های خورشت بادام زمینی وجود دارد که ممکن است از کره پسته بدون شکر به جای کره بادام زمینی استفاده کند.

امتحان کردن یک حمص جدید

ساده‌ترین و خامه‌ای‌ترین حمص سنتی تنها با چند ماده‌ی اولیه تهیه می‌شود: نخود، آب لیمو، ارده، سیر، روغن زیتون و نمک. مخلوط کردن این مواد پایه با هم تبدیل به یک کاسه دیپ خوشمزه می‌شود. اگر ارده ندارید یا فقط می‌خواهید یک طعم جدید از حمص را امتحان کنید، کره پسته جایگزین فوق‌العاده‌ای است. کره پسته از نظر قوام شبیه ارده است، بنابراین به مخلوط کردن اضافی نیاز نیست، و در حالی که دانه‌های کنجد طعم متفاوتی نسبت به پسته دارند، هر دو آن‌ها طعم آجیلی و لطیفی دارند.

افزودنی‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به حمص کره پسته اضافه کرد. گوجه فرنگی خشک شده یا فلفل قرمز بو داده را به همراه سایر مواد اولیه داخل مخلوط کن بریزید تا رنگ را افزایش داده و طعمی غنی اضافه کنید، یا نخود را با لوبیا سفید عوض کنید. طرفداران پروپا قرص حمص کلاسیک ممکن است با اضافه کردن لبو یا ترب کوهی به مخلوط سنتی نخود فرنگی و ارده موافق نباشند، اما انواع زیادی از حمص وجود دارد که ارزش کاوش کردن دارد.

آن را به قهوه خود اضافه کنید

یکی از نوشیدنی‌های فانتزی محبوب در اینترنت، لاته کره بادام زمینی است که به راحتی با گرم کردن شیر، عسل، کره بادام زمینی و وانیل در یک قابلمه و ریختن این مخلوط روی قهوه‌ی تازه دم شده در خانه تهیه می‌شود.

برای داشتن یک طعم متفاوت از لاته کره بادام زمینی، آن را با کره پسته امتحان کنید تا قهوه‌تان خامه‌ای، آجیلی و خوشمزه شود. با توجه به ترجیح خود، مخلوط‌های مختلف قهوه را امتحان کنید و از شیر جو دوسر، سویا یا هر نوع شیری که معمولاً استفاده می‌کنید استفاده کنید. تهیه لاته کره پسته در خانه تنها حدود شش دقیقه طول می‌کشد، و کسانی که طعم فندقی را در فنجان صبحانه خود دوست دارند، مطمئناً از این طعم تازه لذت خواهند برد.

استفاده از آن در لقمه‌های انرژی زا

تهیه توپک‌های انرژی یا لقمه‌های انرژی‌زا آسان است و به‌عنوان یک میان‌وعده، صبحانه یا خوراکی سالم بعد از ورزش استفاده می‌شود. این لقمه‌ها معمولاً با مواد اولیه‌ای مانند جو دوسر پرک، مغزها، خرما، دانه‌ها و سایر مواد افزودنی مغذی تهیه می‌شوند و حاوی پروتئین و شامل نوعی کره مغز برای کمک به خاصیت چسبندگی توپ‌های لقمه‌ای هستند.

دفعه بعدی که هوس لقمه‌های انرژی‌زا کردید، کره پسته را جایگزین کنید. کره پسته دوز سالمی از فیبر، پروتئین، چربی سالم و آهن به لقمه‌های انرژی‌زا اضافه می‌کند. برای شیرینی طبیعی کمی عسل مخلوط کنید، کمی گردو برای تردی اضافه کنید، و اگر برای چسبیدن لقمه‌ها به مشکل برخوردید، یک قاشق چای‌خوری یا دو قاشق چای‌خوری آرد بدون گلوتن را برای قدرت چسبندگی بیش‌تر اضافه کنید.

آن را روی تخته چارکوتری خود قرار دهید

تخته استاندارد گوشت و پنیر شی محبوبی است که یک افزودنی خوشایند و زیبا برای میز است. تخته‌های چارکوتری معمولاً حاوی گوشت و پنیر به عنوان اجزای اصلی هستند، اما همچنین دارای مخلفاتی مانند کراکر و کروستینی مغزهای مخلوط، ژله یا مربا، زیتون، سبزیجات، ترشی و مغزها هستند.

در حالی که مغزها به تنهایی یک افزودنی کاملاً قابل قبول به تخته چارکوتری هستند. می‌توان به جای آن‌ها کره‌ی مغزها را به کار برد و کره پسته یک گزینه‌ی عالی است. پخش کردن آن روی میان‌وعده‌ای مانند کراکر یا نان آسان است و طعم غنی آن با طعم‌های خاص پنیرها و گوشت‌ها مطابقت دارد. کره پسته را با کراکر و پنیر هم امتحان کنید.

آن را روی کروستینی بمالید

کروستینی در ایتالیایی به معنای نان تست کوچک است. نان تست کوچک را می‌توان با تاپینگ‌های شیرین، لقمه‌های خوش طعم و چیزهای دیگر امتحان کرد.

کروستینی با کره پسته به تنهایی یک میان‌وعده عالی است، اما چرا چیزهای دیگری را با آن امتحان نکنید؟  سیب به کروستینی پر از پسته تردی خوبی می‌دهد، در حالی که تاپینگ‌های شیرین مانند توت فرنگی می‌توانند این میان وعده را به دسر تبدیل کنند. بیکن دودی را هم می‌توانید با کروستینی و کره‌ی پسته ترکیب کنید. حتی پنیرهای تند مانند چدار نیز می‌توانند با طعم غنی کره پسته مخلوط شود و به طور شگفت انگیزی خوشمزه است. آیا تا به حال کره پسته را به پنیر گریل شده اضافه کرده‌‌اید؟ حتما این ترکیب را امتحان کنید. پشیمان نخواهید شد!

آن را با استیک ترکیب کنید

تا به حال کاربردهای غیرمتعارفی از کره پسته را ذکر کرده‌ایم. چرا کره پسته را همراه استیک و همبرگر امتحان نکنید؟ شاید این ترکیب‌ها عجیب به نظر برسند اما ارزش تست کردن دارند!  البته بهتر است از کره پسته بدون شکر استفاده کنید که طعم نسبتاً ملایمی دارد.

سس‌ها، مارینادها و حتی کره‌های ترکیبی که از کره پسته استفاده می‌کنند، می‌توانند طعم پیچیده، خاکی و آجیلی به یک استیک آبدار و گوشتی اضافه کنند. پستو کره پسته درست کنید و از آن به عنوان سس برای فیله خود استفاده کنید، یا سس «بادام زمینی» کره پسته را روی سالاد سبزیجات تازه بریزید. به خاطر داشته باشید که کره پسته مانند گوشت قرمز دارای چربی است و ترکیب کره پسته با استیک به دلیل داشتن چربی برای کسانی که کلسترول بالایی دارند مناسب نیست.

منبع:

tastingtable