صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

مرغ کبابی با پسته

دسته بندی: کارگاه مزه

تاریخ انتشار: 13 مرداد 1402

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

 

کباب مرغ با پسته و روغن زیتون طعمی فوق‌العاده دارد. این مرغ کبابی برای گرفتن طعم بیش‌تر، با سیخ‌های رزماری سرو می‌شود و به عنوان یک غذای سریع و خانوادگی بسیار مناسب است.

 

مواد مورد نیاز:

·        1 قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر

·        1 قاشق چای‌خوری پاپریکا دودی

·        900 گرم سینه‌ی مرغ، به صورت ورقه‌های ضخیم

·        40 گرم (۱/۴پیمانه) مغز پسته، خرد شده

·        2 قاشق غذاخوری جعفری تازه‌ی خرد شده

·        12 ساقه رزماری تازه‌ی بلند

·        2 بسته 240 گرمی گوجه فرنگی گیلاسی

·        اسپری روغن زیتون

·        1 قاشق غذاخوری پوست لیمو رنده شده

·        1 قاشق چای‌خوری نمک

 

طرز تهیه

1.    روغن و پاپریکا را در یک کاسه‌ی بزرگ مخلوط کنید. مرغ، پسته و جعفری را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه‌ی مواد به خوبی به خورد هم بروند. مرغ را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم‌دار شود.

2.    برگ‌های پایینی ساقه‌های رزماری را جدا کنید و فقط 5 سانتی‌متر از بالای ساقه‌ها را نگه دارید. مرغ را به سیخ‌های رزماری بچسبانید.

3.    گریل را روی حرارت متوسط ​​و بالا گرم کنید. هر گوجه فرنگی را  به 3 قسمت تقسیم کنید و با روغن اسپری کنید. گوجه فرنگی‌ها را بپزید و گاهی اوقات آن‌ها را بچرخانید تا نرم شوند و کمی برشته شوند. این عمل حدود 3-5 دقیقه طول می‌کشد.

4.    گریل را با روغن اسپری کنید. نیمی از سیخ‌های مرغ را به مدت 4 تا ۵ دقیقه از هر طرف بپزید تا طلایی و کاملاً پخته شوند. آن‌ها را به یک بشقاب منتقل کنید و با فویل بپوشانید تا گرم بمانند. این کار را با سیخ‌های مرغ باقی‌مانده تکرار کنید.

5.    پوست لیمو و نمک را در یک کاسه مخلوط کنید. سیخ‌های مرغ را روی یک ظرف سرو قرار دهید و به آن نمک و لیمو بپاشید. آن‌ها را با گوجه فرنگی‌ها سرو کنید.

نکته: اگر گوجه فرنگی گیلاسی در دسترس ندارید، می‌توانید از گوجه فرنگی معمولی استفاده کنید.

امیدواریم از این غذا لذت ببرید!

 

منبع: taste.com