صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

آیا همسترها می‌توانند پسته بخورند؟

دسته بندی: کتابچه‌ی پسته

تاریخ انتشار: 30 آبان 1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

 

همسترها عاشق لذت بردن از غذاها و تشویقی‌ها در کنار غذای معمولشان هستند. تماشا کردن همسترهای کوچک هنگام خوردن تشویقی‌های مختلف جالب است. شاید خوراکی‌هایی مانند هویج یا بروکلی را به همسترتان داده باشید اما بخواهید به تنوع آن‌ها اضافه کنید.

توجه کنید تمام غذاهایی که سالم به نظر می‌رسند، برای همسترتان خوب نیستند برای همین مهم است که پیش از آن که به همسترتان غذای جدیدی بدهید، آن را تست کنید. اگر سوالتان این است که آیا خوردن پسته برای همستر بی‌ضرر است؟ پاسخ شما بله است! همستر شما می‌تواند پسته‌ی بدون نمک و پوست کنده را بخورد.

مزایای پسته

پسته‌ها دارای پتاسیم، آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین B6 هستند. پتاسیم برای ساختن عضلات و استخوان‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از خستگی و یبوست کمک کند.

آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند بدن همسترتان را در مقابل رادیکال‌های آزادی که سلول‌های سالم را تخرب می‌کنند، محافظت کند. فیبر هم به درست کار کردن سیستم گوارش همسترتان کمک می‌کند و خطر مشکلات گوارشی از جمله اسهال و یبوست را کم‌تر کند.

ویتامین B6 می‌تواند به ثابت ماندن میزان گلبول‌های قرمز خون در جریان خون همسترتان کمک کند. همین‌طور به درست کار کردن سیستم عصبی آن کمک می‌کند. به علاوه این ویتامین می‌تواند به سلامت پوست همسترتان هم کمک کند.

مضرات پسته برای همسترها

پسته دارای مواد مغذی بسیاری است اما نسبتاً کلسترول و چربی‌های فراوانی دارد. دادن پسته‌ی زیاد به همسترهای کوچک می‌تواند منجر به اضافه وزن در آن‌ها شود.

اضافه وزن در همسترها ممکن است باعث دیابت و آرتروز شود. شاید همستر شما عاشق طعم و بافت پسته شود اما در هضمش مشکل پیدا کند که باعث اختلالات گوارشی از جمله نفخ، اسهال و یبوست می‌شود.

پسته‌هایی که از بیرون تهیه می‌شود دارای نمک یا ادویه‌های مختلف است. برای موجودی مثل همستر حتی میزان کمی نمک یا ادویه می‌تواند باعث مختل شدن دستگاه گوارش شود.

چگونه به همسترتان پسته بدهید؟

اگر می‌خواهید به همسترتان پسته بدهید، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید. شاید نیاز باشد نوع همسترتان را چک کند، چون اندازه‌ی بالغ آن‌ها تعیین می‌کند که همستر شما چند عدد پسته می‌تواند بخورد.

پیشنهاد می‌کنیم برای شروع ۴/۱ از پسته را برای هر نوع همستری در نظر بگیرید. پس از این که همسترتان آن را خورد، به مدت ۴۸ ساعت زیر نظرش بگیرید تا مطمئن شوید پسته مشکل گوارشی یا آلر‌ژی ایجاد نکرده است.

همسترهای مختلف چند عدد پسته می‌توانند بخورند؟

بیش‌تر غذای همسترها باید از غذای معمولی‌شان باشد و نه غذای تشویقی. نوع و اندازه‌ی همستر شما مشخص می‌کند که چه مقدار پسته می‌تواند بخورد. اگر نمی‌دانید نوع همسترتان چیست پیش از دادن غذای جدید به همسترتان با دامپزشک مشورت کنید.

آیا همسترها می‌توانند پوست پسته بخورند؟

همیشه پوسته‌ی پسته را پیش از دادن به همسترتان جدا کنید. با این که ممکن است همسترتان دوست داشته باشد پوسته را بجود، اگر تکه‌ای از آن کنده شود و همسترتان آن را ببلعد می‌تواند باعث ایجاد اختلال در سیستم گوارشش شود.

خلاصه

بسیاری از همسترها مزه و بافت غذاهای مختلف را دوست دارند و پسته‌ها مغزهایی سالم هستند که در صورت مصرف به اندازه، برای انواع مختلف همستر لذت‌بخش است. با توجه به نوع همستری که دارید، یک یا دو عدد آجیل برای هر ۷ یا ۱۰ روز یک بار کافی است. پسته‌ها دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی هستند که می‌تواند برای همسترتان خوب باشد اما این آجیل‌ها نباید به جای غذای اصلی همستر داده شوند.

بهتر است پیش از دادن هر غذای جدیدی به همسترتان با دامپزشک هماهنگ کنید. به همسترتان دقت کنید و حواستان باشد که غذای جدید را به خوبی هضم می‌کند. حواستان باشد هرگز به همسترتان پسته‌ی با پوسته ندهید زیرا خطر بلعیدن آن وجود دارد.

پسته‌ها راه خوبی برای جذاب‌تر کردن رژیم غذایی همستر است اما مطمئن شوید که پسته‌ها بدون نمک هستند و تنها مقدار کمی از آن را به عنوان تشویقی به همستر خود دهید.

 

منبع: petkeen