صفحه اصلی

فروشگاه

سبد خرید

پسته در سلامت مغز و ذهن چه نقشی دارد؟

دسته بندی: دسته بندی نشده

تاریخ انتشار: 21 آذر 1401

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نویسنده: نورا افشین

 

طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا پسته می‌تواند به سلامت مغز و کاهش استرس روزمره کمک کند. به علاوه با خوردن پسته می‌توانید خواب راحت‌تری داشته باشید. در مطلب زیر در این باره بیش‌تر می‌خوانیم.

 

پسته برای مغز مفید است؟

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی آجیل‌هایی مانند بادام زمینی و پسته می‌تواند فرکانس‌های مغزی مرتبط با ادراک، شفا، یادگیری، حافظه و دیگر عملکردهای ذهنی مهم را تقویت کند.

 

پسته‌ برای استرس مفید است؟

پسته‌ها می‌توانند استرس عروقی را کاهش دهند. آن‌ها دارای میزان بالایی از چربی مفید، مقدار زیادی فیبر و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که رگ‌های خونی را در لحظات استرس‌زا باز می‌کند.

 

 آیا پسته شما را آرام می‌کند؟

پسته‌ها با داشتن ویتامین B6، منیزیم و پروتئین همگی به خواب بهتر کمک می‌کنند. فقط حواستان باشد که بیش از یک اونس پسته مصرف نکنید چون هر چیزی که کالری بالایی دارد می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و بیدار نگهتان دارد.

 

مزایای خوردن پسته چیست؟

پسته‌ سرشار از فیبر، مواد معدنی و چربی غیر اشباع است که می‌تواند به کنترل قند خون، فشار خون و کلسترول کمک کند. فیبر و پروتئین موجود در آن باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. فیبر همچنین می‌‌تواند اثر مثبتی بر روده‌هایتان داشته باشد چرا که به باکتری‌های مفید آن کمک می‌کند.

 

کدام آجیل برای مغز بهتر است؟

آجیل‌هایی مانند بادام و پسته هر کدام فوایدی دارند. بادام به تقویت حافظه کمک می‌کند، روغن پسته به حفظ اسیدهای چرب و جلوگیری از التهاب کمک می‌کند. در میان مغزها گردو هم برای مغز بسیار مفید است.

 

کدام آجیل‌ها به افسردگی کمک می‌کند؟

گردو می‌تواند به افسردگی کمک کند البته در صورتی که به اندازه استفاده شود. بیش‌تر آجیل‌ها منابع چربی‌های تک غیر اشباع مانند پروتئین هستند. اما گردو به خاطر غنی بودن اسیدهای چرب امگا ۳، در کاهش علائم افسردگی اثرگذارتر است.

 

بهترین زمان برای خوردن پسته چه زمانی است؟

پسته می‌تواند بعد از یک روز کاری انرژی زیادی به شما بدهد و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کند بنابر این عصر زمان مناسبی برای خوردن این آجیل است. پسته میان وعده‌ی مفیدی هم به شمار می‌رود.

به علاوه می‌توانید پسته را شب هم مصرف کنید چرا که حاوی ویتامین B6 و منیزیم است که برای خواب خوب هستند. اگر یک ساعت قبل از خواب پسته بخورید می‌توانید خوابی راحت را تجربه کنید.

 

چه مقدار پسته در روز مصرف کنید؟

بیش‌تر متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌دهند بیش از ۵۶ گرم پسته در روز مصرف نکنید. برای پسته‌های با پوسته این عدد به ۹۰ عدد پسته می‌رسد. آنان همچنین می‌گویند نوشیدن آب به مقدار کافی برای هضم پسته لازم است تا دچار ناراحتی معده نشوید.

 

منبع: sweetishhill